11 november, 2012

"have you ever confused a dream with life?"

girl, interrupted var min favorit den här veckan. älskar winona ryder och hatar att jag känner igen mig i hennes karaktär i den här filmen. to catch a thief var so-so. grace kelly var snygg och technicolor i mitt hjärta för evigt, men det finns många andra hithcock-filmer som är bättre. bachelorette var som en sämre version av bridesmaids där det mesta gick ut på att ifrågasätta varför 'den tjocka i gänget' var den som fick gifta sig först. pretty in pink funkar bra som lätt underhållning, men 80-talet är bara inte mitt årtionde. paris when it sizzles var ganska svag och jag har faktiskt glömt det mesta av handlingen i den. men den var fin att titta på. my fair lady var helt fruktansvärd och jag kommer att skriva ett längre inlägg om varför jag tyckte så, men för att summera; den var totalt kvinnofientlig och gjorde mig smått illamående.

Inga kommentarer :