20 oktober, 2013

gnällinlägg



är på pissdåligt humör idag. jag hade lyckats glömma sedan ifjol hur fruktansvärt det är under vintermånaderna i min lägenhet. luften är kruttorr här inne. och då har det knappt ens hunnit bli vinter ännu. jag har alltså ungefär fem månader till av det här att se fram emot.
sedan kylan slog till har jag vaknat varje dag med huvudvärk, svidande ögon och näsa, stramande hud och hosta. och när det blir ännu kallare kommer också den statiska elektriciteten att uppenbara sig, vilket gör att man konstant går och är rädd för att få stötar.
jag har försökt motverka torrheten genom att vädra regelbundet, ha blöta handdukar på elementen och en hink med varmt vatten bredvid sängen. det återstår att se om det hjälper. annars skaffar jag kanske en luftfuktare. hatar verkligen det här! hatar att vara torr och röd och öm. hatar vintern.

Inga kommentarer :