12 november, 2013

vad jag önskar mig

eftersom jag varje år blir frågad om vad jag önskar mig i julklapp, men aldrig kommer på något under press har jag, för att göra det lite enklare för alla, gjort en lista på sådant som jag inte skulle ha något emot att hitta under granen. varsågoda:

nya hörlurar.
mina nuvarande hörlurar får jag stötar av och dessutom är de fula. de på bilden är ett par plattan från urbanears.

hunger games-trilogin (på engelska).
nu har det gått så pass lång tid sedan alla andra läste dem att jag äntligen blivit sugen på att ta mig an dem. orkar aldrig läsa något när det är riktigt hajpat (med undantag för harry potter-böckerna som jag tvunget måste ha samma dag som de kom ut).

the scribblings of a madcap shambleton av noel fielding.
har sneglat på den här boken i snart två år, men inte kommit mig för att köpa den själv. kanske någon annan vill göra det?

(andra böcker som skulle uppskattas:
the goldfinch av donna tartt
hur man botar en feminist av nanna johansson
me talk pretty one day av david sedaris
the principles of uncertainty av maira kalman
tim walker: story teller
rough magic av paul alexander
the fault in our stars av john green) 

en frukostbricka, eftersom jag alltid äter frukost i sängen.

fina bokstöd.

fler av dessa koppar från marimekko.

en virkad matta.

en gammal skolplansch. 

en tekanna.

Inga kommentarer :