19 december, 2013

in every life, no matter how full or empty one's purse, there is tragedy.

förlåt om jag trampar någon på tårna nu, men the neverending story - vilken sämst film! hade aldrig sett den förr, av någon mystisk anledning, och trodde att jag gått miste om något slags underverk så som folk pratar om den. icke! har ni också missat denna åttiotalsklassiker? - keep it that way. den och labyrinth måste vara några av de mesta överskattade filmerna som finns (eller så är det bara jag och min djupa avsky för åttiotalet som är problemet).
de bästa filmerna denna vecka var utan tvekan the magdalene sisters och nicholas nickleby. är ni på humör för tragiska livsöden, orättvisor och fattigdom så kan jag varmt rekommendera att ni ser dessa.
stardust var vacker och märklig och alldeles lagom barnslig. gillade verkligen den! the princess bride är kanske den bästa åttiotalsfilmen jag sett. ja, verkligen! och den där cary elwes alltså...snygg. it's a wonderful life är ännu en klassiker som jag kände att jag bara måste se och den gjorde mig inte besviken. james stewart (som jag älskar) var kanske lite för skrikig och osympatisk för att hela historien skulle vara helt trovärdig, men annars har jag inte ett ont ord att säga om den.

Inga kommentarer :