26 september, 2014

I don't know anything about the sea, except that it is romantic.

Ja, vad kan man säga om X-Men: Days of Future Past? Den var precis så som jag hade tänkt mig. Inte dålig, inte fantastisk. Stundtals brast jag ut i skratt när något helt befängt sades med det största allvaret en människa kan uppbåda.
The Railway Man är baserad på en sann historia om en man som var fånge i ett japanskt arbetsläger under andra världskriget. Intressant med en film om kriget som inte är så eurocentrisk.
Jag såg dokumentären Grey Gardens för flera år sedan, men kom mig inte för att se spelfilmen förrän nu. Den var superbra såklart. Vilka fantastiska karaktärer de båda var. Och Drew Barrymore var spot on som Little Edie.
The Ghost and Mrs. Muir är en superhyllad klassiker med Rex Harrison och Gene Tierney i huvudrollerna. Den var mycket bra och väldigt dramatisk (som sådana här 40-talsfilmer oftast är). Rex Harrison förstörde det lite för mig dock. Gillar inte alls honom.
Fed Up är en dokumentär om fetmaepidemin i USA. Jag vet inte riktigt varför jag kollade på den, när jag vet att sådana här superamerikanska dokumentärer sällan brukar komma med något nytt. Helt okej.
What If var väldigt gullig och fin. Det har kommit en massa av den här typen av quirky romantiska komedier sedan (500) Days of Summer 2009 och många är säkert trötta på dem. Jag gillar dem dock. What If råkar dessutom ha utmärkta skådisar; Daniel Radcliffe, Zoe Kazan, Adam Driver och Mackenzie Davis (som är rätt ny, men som verkar ha en extremt ljus framtid framför sig).

Inga kommentarer :