27 september, 2014

Slutet-på-veckan-bestyr

Jag har bakat och lagat mycket mat på sistone. Det går ju i perioder det där. Oftast blir det bara samma gamla maträtter om och om igen, ända tills jag tröttnar och får lust att experimentera. Nu när hösten är här har jag gjort soppor, bakat bröd, stekt banan- och boveteplättar (som jag ätit med hemmagjord nutella!), gjort smoothies och ugnsbakat grönsaker.
Det är så himla roligt att baka tycker jag, men när jag bara är en person och inte har någon frys så kan jag inte göra det så mycket som jag skulle vilja. Dessutom är mitt kök minimalt så att baka bröd och bullar blir väldigt otympligt. 
Igår var jag till Korsnäs med Axel för första gången...kanske i år? Jag är inte dit särskilt ofta, som ni märker. Vi hann hälsa på Bosse , syskonbråka och äta tacos innan det bar av hem igen. Höll på att somna båda vägarna i bilen. Har varit så fruktansvärt trött på sistone och ögonen bara rinner. Misstänker allergi.

Inga kommentarer :