20 oktober, 2014

Fem-listan

Fem saker som gör en dag komplett
Ledig tid, ett nytt avsnitt av ett favoritprogram att titta på, en lyckad och god lunch, yoga och gos med Billie.

Fem konstigaste maträtter/livsmedel du har ätit
Har nog aldrig ätit något särskilt konstigt. Är uppvuxen med husmanskost och trots att jag numera är semi-vegan äter jag fortfarande ganska traditionell mat. Älskar blandness. När jag var på utbyte i Danmark för många år sedan åt familjen några slags chips gjorda av grisöron. Det var rätt konstigt.

Fem bra instagramkonton du följer
karinskonstgrepp, lilahskye, hungryrightmeow, calleschulman (för videorna av Penny) och hannahpixiesnow.

Fem mest hälsosamma sakerna du har i köket
Kokosolja, linfrökross, macapulver, chiafrön och nötter.

Fem mest ohälsosamma sakerna du har i köket
Socker, pasta, sylt, ketchup, ströbröd.

Fem saker du gör under mörka höstkvällar
Läser böcker i sängen, kollar på film, dricker pepparmintste, duschar i skållhett vatten, bakar.

Fem låtar som berättar något om dig
Warpaint - Feeling Alright, Coconut Records - I Am Young, Metric - Ending Start, Foals - Spanish Sahara, valfri låt av Laura Marling.

Fem största ångestskaparna i ditt liv
Att ha en fullbokad dag, att handla mat i rusningstid, telefonen som ringer, andra människors till synes perfekta liv, ovisshet.

Fem saker du är stolt över
Att jag bodde i Düsseldorf ett år, att jag tagit tag i mitt liv, att jag kom in på högskola utan komplett gymnasiebetyg, mina vänner, min familj.

Fem dåliga vanor du har
Skjuter upp tråkiga saker så länge det går, ger upp för lätt, glömmer bort att hålla kontakten med vänner/bekanta, äter dåligt i perioder, försvinner in i en fantasivärld ibland när jag pratar med folk.

Fem saker du vill göra inom de närmaste 5 åren
Studera engelska, bo utomlands, börja dansa balett, lära mig tyska, skaffa fler tatueringar.

Inga kommentarer :