15 november, 2014

10 frågor

1. Vilken bok läser du just nu?
Ju fortare jag går, desto mindre är jag av Kjersti Annesdatter Skomsvold.

2. Vilka tre böcker tror du att du kommer läsa härnäst?
Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig av Bodil Malmsten, Akta dig för att färdas alltför fort av Philip Teir och Friendship av Emily Gould.

3. Varifrån hittar du böcker du ska/vill läsa? 
De flesta hittar jag på Goodreads. Bloggar och podcasts är också bra källor.

4. Vilka författare läser du allt utav?
Jonathan Safran Foer, Nicole Krauss och Marisha Pessl. Till exempel.

5. Hur går dina tankar när du ska ge bort boktips/böcker?
Jag anpassar det enligt vem som ska få boken, såklart. Brorsan och syrran gillar inte att läsa så åt dem ger jag oftast roliga/konstiga böcker. Eller sådana som handlar om/är skrivna av en person de gillar. Älskar att ge bort böcker. Det enda som är roligare är att få böcker själv!

6. Hur ser din handstil ut?
Jag kör på skrivstil. Minns ni hur man övade och övade på det i lågstadiet? För mig fastnade det. 

7. Vilka är dina fem absoluta favoritserier?
Arrested Development, Seinfeld, Friday Night Dinner, The Office och Garth Marenghi's Dark Place. (Obs! Supersvår fråga ju. Älskar så väldigt många serier.)

8. Vilken musik lyssnar du på när du är ledsen?
Då är det ofta gamla gode Frusciante som får ställa upp. Han har hängt med i tio år nu och hela The Will To Death funkar superbra när man är ledsen (och vill fortsätta vara det). Emily Haines funkar också bra.

9. Vilken är din sorgligaste film?
Den första filmen som slog mig är Third Star. Minns att jag grät som en dåre till den (kan dock delvis ha berott på mediciner).

10. Vilka adjektiv skulle du använda för att beskriva dig själv?
Ensamvarg, positiv, glömsk, nervös, analytisk, tystlåten, försiktig.

Inga kommentarer :