24 november, 2014

Supermegaönskelistan

(AXEL, läs ej detta inlägg. Du blir bara upprörd. Tänk på att det bara är jul en gång om året.)

Snart är det jul igen, min bästa tid på året, och precis som förra året tänkte jag göra en önskelista ifall några familjemedlemmar/släktingar där ute känner sig lite lost. Räds icke, jag blir glad för vad som helst (verkligen!), men dessa saker är exempel på sådant jag gillar lite extra mycket. Vi börjar dock med att sätta igång Have Yourself a Merry Little Christmas med Judy Garland från finaste Meet Me in St. Louis. Det är aldrig för tidigt för julmusik ju och den här låten är en av mina favoriter.

Sådärja. Då var julstämningen igång.



Färgglada halsband. (källa: här + här.)
Eftersom jag gärna vill ha lite färgklickar när jag har på mig svart/grått.


En vardagsring. (källa: här.)
En ring att ha på sig varje dag. Alla mina är för stora. Någon enkel i silver skulle vara fint.


Ett snyggt anteckningsblock. (källa: här.)
Har nästan fyllt mitt gamla med osammanhängande svammel.


En halv- eller helfigursspegel. (källa: här.)
Jag har bara små speglar hemma så jag ser aldrig hur jag ser ut i helhet innan jag kommer till jobbet.


En golvlampa eller en sådan här vägglampa. (källa: här.)
Det är alldeles för mörkt hos mig. En golvlampa bredvid fåtöljen där jag läser vore utmärkt.


Nya böcker. (källa: här + här + här + här.)
Man kan aldrig ha får många. Aldrig.


En plansch av någon av mina favoritfilmer från 40/50/60-talet. (källa: här + här + här + här.)
Vill ha en stor plansch att lägga ovanför fåtöljen.


Denna awesome t-skjortan. (källa: här.)
Because of reasons.


Denna matta / denna ljusstake. (källa: här + här.)
För att det vore mysigt med en matta till och jag har ingen ljusstake.



En ny plånbok. (källa: här.)
Min gamla är söndrig och bedrövlig.

Inga kommentarer :