08 december, 2014

Självsabotage

Några vardagsbilder av Billie, julkaktusen och mitt första broderiförsök. Jag är sämst på handarbete, eftersom jag förväntar mig perfektion genast. Om det inte blir perfekt slänger jag ofta hela rasket i roskis och tar aldrig upp det igen. Det är svårt att vara kreativ när man har för höga förväntningar. Hursomhelst, ska skaffa ett annat tyg, något som inte är så grovt som det på bilden, och försöka mig på broderiet imorgon igen. Det vore inte dumt att kunna skapa något sådant här, till exempel.

2 kommentarer :

koltrast sa...

haha, har exakt samma problem! sticka kan jag eftersom vi tvingades lära oss i skolan men lyckas aldrig bli bättre på det och har en massa halvfärdiga projekt hemma som jag tröttnat på när dom inte genast blivit exakt som jag vill... har nästan helt slutat rita av samma orsak men tror att jag ska försöka överkomma min perfektionism-besatthet lite grann i alla fall för det är ju guld sen när det nångång lyckas :)

Unknown sa...

alltså, varför gör man så mot sig själv? så irriterande. måste komma över det pronto så att jag får något gjort! haha