30 mars, 2015

Åter till läsandet

Jag har äntligen kommit igång med läsandet igen efter en lång månads paus och därför känns det passande med en bokenkät denna regniga måndag.
 
SENASTE…  
Boken du läste ut: Delirium av Lauren Oliver. Lånade den av Ellen för oförskämt länge sedan, men kom mig inte för att läsa den förrän nu. Läste den på två eftermiddagar och måste nu gå till bibban och låna uppföljaren ASAP.
Boken du påbörjade: The Vet's Daughter av Barbara Comyns. Trodde att den var sprillans ny, men den visade sig vara skriven 1959. Än så länge är den fantastisk, speciellt språkmässigt.
Bokbeställningen: Har The Husband's Secret av Liane Moriarty i kundvagnen på Adlibris och kommer troligtvis ge efter och beställa den senare idag. Tänkte låna den från bibban, men då hade jag fått ställa mig i kö efter 5 (!) andra.
Bibliotekslånet: (Jag tog en paus och fyller i andra halvan av listan efter ett besök på bibban och hos terapeuten.) Jag lånade Pandemonium, som planerat, och Primtalens Ensamhet av Paolo Giordano.
Serien du blev nyfiken på: The Jinx. Har sett filmen baserad på samma historia så jag måste nog se serien också. Snart.
Filmen du såg: Thor tror jag. Såg nyligen om Center Stage också och nostalgin bara vällde över mig. Minns att jag brukade se den med I och S i Korsnäs när vi gick i högstadiet.
Filmen du blev nyfiken på: Welcome to Me. Verkar superintressant + ääälskar Kristen Wiig.
Boken du dreglade efter: Förutom de två uppföljarna till Delirium och The Husband's Secret, som jag redan nämnt, så säger jag The Blondes av Emily Schultz, Descent av Tim Johnston, Flickvännen av Karolina Ramqvist, Station Eleven av Emily St. John Mandel, Yoga Girl av Rachel Brathen och tusen andra.

Inga kommentarer :