07 mars, 2015

On the moon

Igår skaffade jag två nya tatueringar till samlingen - en ros och en text på högra armen. Rosen ligger det inte så mycket tanke bakom, men texten känns desto viktigare. Det är en rad ur boken We Have Always Lived in the Castle av Shirley Jackson och det står: On the moon we have everything. Om man läst boken så vet man säkert att en av systrarna fantiserar om en alternativ tillvaro på månen där allt är tryggt och inga problem existerar. Som en flykt från verkligheten. Jag älskar den boken och har länge funderat på att tatuera in något som har med den att göra och nu sitter det alltså där på armen. Är supernöjd!


“On the moon we have everything. Lettuce, and pumpkin pie and Amanita phalloides. We have cat-furred plants and horses dancing with their wings. All the locks are solid and tight, and there are no ghosts.”

2 kommentarer :

Amanda sa...

Åh vad fina!! Och åhhh vad jag är tateringssugen!

Unknown sa...

tack! jag är också i en tatueringsfas just nu. kollar bara på tatueringar på nätet och pinnar en massa inspirationsbilder på pinterest. om det inte sku va så dyrt sku jag säkert va täckt by now. :)