23 april, 2015

Sett och känt


Jag blev krasslig igen i slutet av förra veckan och sov och läste ungefär hela helgen. Har inte behövt vara borta från jobbet, men har varit väldigt trött och är fortfarande snuvig. Idag har jag märkt av en aning rethosta också och hoppas innerligt att det inte blir värre. Det här är tredje gången jag blivit sjuk sedan jag började på dagis, men tack och lov blir symptomen mildare och mildare för varje gång så jag tror nog att jag håller på att bygga upp en immunitet!
I övrigt har jag blivit glasögonbärare. Var på synundersökning för några veckor sedan och tydligen har jag både brytningsfel och ser...dåligt. Största skillnaden, nu när jag har glasögon, märker jag när jag ser på filmer och serier och inte behöver pausa och gå närmare skärmen för att läsa vad någon skriver ett textmeddelande eller på en lapp. Allt är så himla krispigt och klart. Kommer inte använda dem hela tiden, men det är skönt att ha dem som krycka när det behövs.

Min arbetsvecka är slut nu och jag har precis lagt in en banankaka i ugnen för gräddning och ska snart laga något att äta. Jag tänker nog fortsätta mitt läsmaraton även denna helg (böckerna ovan ligger näst på tur) och har också flera osedda filmer på lager. Man gillar ju att ta det lugnt liksom.

2 kommentarer :

jennifer sa...

åh! margaret atwood-boken läste jag på engelska och den var såå intressant. vill läsa den på svenska också för att se om det var lite som jag kan ha missförstått.

jeanette winterson är en av de bästa författarna jag vet också!

hoppas du gillar läsningen!

Unknown sa...

gillar atwood-boken hittills! hade gärna läst den på engelska, men den fanns bara på svenska på bibban. har inte läst något alls av jeanette winterson, men namnet har ju dykt upp hundratals gånger på bokbloggar och liknande så jag har höga förväntningar! :)