04 juni, 2015

Utan röst

Jag vaknade upp utan röst idag, nästan från ingenstans. Jag hade visserligen lite ont i halsen igår, men inte så att det störde särskilt mycket. Jag stannade hemma från jobbet (man är inte till mycket hjälp på dagis om man inte hörs) och sov tills klockan halv ett. Känner mig fortfarande trött dock. Och kroppen känns instabil, som om den kommer bryta ihop totalt ifall jag tar ett litet snedsteg. Så det verkar bli en helg av vila. Måste bara till bibban först och fylla på bokförrådet. Gillar att ha en liten arsenal att välja ifrån efter humör och ork. Håller på med Miranda Julys nyaste just nu och den verkar bra. Innan den läste jag Sami Saids Monomani och kände igen mig så mycket i det han skrev att jag ville ge upp författardrömmarna helt och hållet (för att jag inte kan göra det lika bra) samtidigt som jag kände att om han kan så kan jag. Det är ett jävla velande hela tiden.

Inga kommentarer :