17 oktober, 2015

I'm the first person to be alone on an entire planet.

Paper Towns ★★☆☆☆
Jag kommer aldrig fatta grejen med John Green. Jag har visserligen aldrig läst hans böcker, men jag har nu sett två filmer baserade på dem och jag är inte imponerad. Vet att många gillar honom, men hans tilltal och stil är verkligen inte min grej. 
Cape Fear ★☆☆☆☆
Himlade med ögonen genom nästan hela filmen. Så överdriven på alla sätt.
Results ★★☆☆☆
Inte tillräckligt rolig för att vara en komedi, inte tillräckligt dramatisk för att vara bra drama. Storyn var inte det minsta engagerande och karaktärerna var inte särskilt intressanta.
Z For Zachariah ★★★☆☆
En rätt långsam film (men inte på ett negativt sätt) om två personer som försöker klara sig efter en världskatastrof som dödat största delen av mänskligheten. Jag gillade inte slutet och känner att den hade mycket potential som inte blev utnyttjad.
The Drop ★★☆☆☆
Råddig och lite väl ytlig. Önskar att man fokuserat på färre personer så att man hade fått bättre grepp om vad som verkligen pågick. Hade velat se mer av Noomi och mindre av männen.
The Martian ★★★★☆
Ännu en film om en människa strandsatt i rymden! Men det funkar. Jag är inte trött på rymdfilmer ännu (men det börjar närma sig) och om de är lika välgjorda som The Martian ser jag dem mer än gärna. Lite väl Hollywood-optimistisk, men annars bra.

Inga kommentarer :