04 november, 2015

Lära känna-listan

Hur gammal är du? 26.
Hur gammal känner du dig? Har svårt att relatera till siffror och har ingen aning om hur man ska känna sig i en viss ålder. Jag känner mig som jag är. Vissa sidor hos mig är väldigt barnsliga, andra är rätt ålderdomliga - sist och slutligen landar jag väl på min egentliga ålder skulle jag gissa.
Var bor du? I en etta i Jakobstad.
Vad har du gjort i dag? Jobbat, ätit, slängt in en maskin tvätt. Något annat har jag inte hunnit med ännu.
Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför? Har ärligt talat inte jättestor skillnad. Det finns ingen speciell årstid jag alltid längtar till. Jag finner mig i det väder och den temperatur som bjuds. Minst gillar jag vintern, förstås.
Är du beroende av någonting? Datorn, socker och egentid (något som går utmärkt att kombinera - coincidence?)

Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig? 1. Jag är lite av ett kontrollfreak, men har blivit bättre på att slappna av de senaste åren. 2. Jag gillar inte när folk invaderar mitt personal space och får smått panik när folk rör vid mig. 3. Jag dricker inte alkohol.
Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Jag längtar ingenstans. Jag orkar faktiskt inte det. Mig själv slipper jag ju ändå inte ifrån.
Vad är du på för humör just nu? Det mesta känns helt okej. Ser inte fram emot att ränna ner till tvättstugan femtioelva gånger de närmaste timmarna dock.
Vilket är ditt favoritgodis? Mjölkchoklad, sorgligt nog. R.I.P. Utöver det älskar jag nougat. Och lösgodis. Allt som är riktigt godis och inte typ torra nötter och russin.
Vilken är din favoritaffär? Gillar Monki, Adlibris, Asos, Topshop och Etsy. 
Är du morgon- eller kvällsmänniska? Jag är en lagom-människa. Jag är inte uppe supersent och jag vaknar inte supertidigt. Men om jag måste välja så lutar det nog mer åt morgonhållet.

Har du blivit sydd någon gång? Bara i samband med operationer.
Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Sorry om någon gjort en fin gest på sistone, men jag kommer iallafall inte ihåg det.
Är du blyg? Bara bland män. Kan inte prata med män som jag inte är släkt med utan att stamma. Superjobbig egenskap.
Vad heter du i andra namn? Maria. Efter min gammelfarmor (eller gambefamo som vi kallade henne) tror jag.
Vill du gifta dig? Ja, ett sådant erbjudande (av rätt person) skulle jag inte tacka nej till.
Har du något smeknamn? Mina syskon kallar mig för Tweedsy eller Weeds av oklar anledning. Men så kallar ju jag dem för Bonzi och Stanley, vilket är minst lika konstigt.

Inga kommentarer :