04 februari, 2016

Klädutmaningen


Vad gör du för att hålla dig varm under vintern? 
Jag gör som alla andra - kör på många lager. När vi är ute på jobbet eller om det är riktigt, riktigt kallt har jag utebyxor, annars låter jag fåfängan ta över och bär leggings under byxorna eller dubbla strumpbyxor istället. Ylletröja är också bra att ha, värmer mycket bättre än billiga akryltröjor. Men ärligt talat är jag inte ute särskilt mycket på vintern. Är ingen friluftsmänniska precis, så jag boar in mig under täcket och vrider upp elementen istället (vilket jag får ångra senare, eftersom huden blir torrare än torr).
Vad är din filosofi gällande kläder? 
Den är mycket enkel - jag har på mig det jag gillar. Jag har ingen speciellt stil som jag själv ser det (andra kanske ser annorlunda på saken) utan gillar en massa olika typer av stilar. Jag köper nästan alla mina kläder på nätet (allt utom strumpor och strumpbyxor i princip), gärna från diverse vintagebutiker på Etsy om jag har råd. Annars blir det mycket Monki och Zalando. I perioder rotar jag runt en del på loppisar också och älskar att fynda plagg från sextio- och sjuttiotalet som kanske legat orörda på någons vind i flera decennier. Viktigast är att det jag har på mig är bekvämt och någorlunda praktiskt. Blir oerhört frustrerad av att bära saker som måste justeras hela tiden eller som gör att man känner att man måste hålla in magen.
Vad har du på dig på bilden? 
Polotröja från Vila, kjol från & Other Stories. Skorna (som inte syns) är från Vagabond. Kjolen är bättre lämpad för bara ben, eftersom den är tunn och dessutom blir elektrisk i kontakt med strumpbyxorna. Har gått och dragit i den hela dagen för att hålla den på plats. Plockar nog inte fram den igen förrän till sommaren tror jag.
Hur piffar du upp din look? 
Jag klär mig nästan aldrig i helsvart. Det är inget medvetet val, men jag märker att jag dras till de färgglada plaggen i garderoben om resten av utstyrseln är svart. Så att använda mig av färg är nog mitt sätt att piffa till det lite. Är inte mycket till smyckesbärare, men det är mest för att jag inte investerat i några. Skulle gärna ha en samling enkla halsband i olika längder som jag kunde kombinera på olika sätt.  

Inga kommentarer :