11 mars, 2016

Hej fredag

Veckans arbetsdagar är avklarade och återigen har jag fyra dagar av helt oplanerad tid framför mig. Jag vet inte hur ni är, men jag fylls av lugn när jag inte har några planer. Andra verkar fungera på totalt motsatt vis - de måste ha något konkret att göra och något att se fram emot för att det inte ska krypa i hela kroppen. Får se hur det går med denna inställning om jag börjar studera till hösten. Av erfarenhet vet jag att det mycket snabbt kan gå rätt åt helvete om jag försöker göra för mycket för snabbt. Har absolut noll lust med ännu en långtidssjukskrivning och konstant ångest. Känner att jag är klar med det nu. Har dock varit i kontakt med skolan i fråga och de verkar mycket tillmötesgående och förstående så vetja he ska ga - som vi säger i Korsnäs.

3 kommentarer :

jlagerstrom sa...

Intressant att folk funkar så olika! Jag tycker om ledig tid men måste ha en viss tidsbegränsning på den för att kunna njuta av det, om jag har flera dagar utan program får jag bara massa ångest. Hoppas det ordnar sig med studierna, vad ska du studera? :)

Unknown sa...

Tror inte att jag hör till majoriteten precis, hehe. De flesta verkar tycka om att ha lite planer. :) Jag har tänkt studera till barnledare så att jag kan jobba på dagis "på riktigt". Vet inte om det är vad jag alltid vill göra, men just nu trivs jag riktigt bra med det!

jlagerstrom sa...

Okej va kul! Jag funderar också på att göra nåt sånt, jobbar på eftis nu och mår mycket bättre än när jag studerade.