14 mars, 2016

Svar på sånt som ingen undrat över


Om jag inte hette Ida skulle jag...
ha mycket svårt att välja ett annat namn. Tänker visserligen inte på mig själv som en "Ida", men alla andra namn känns ännu knäppare. Gillar dock Thea, Lydia, Betty och Edith så där i allmänhet.
Om jag bara fick lyssna på en artist/ett band resten utav livet skulle jag...
lätt välja John Frusciante, trots att jag knappt ens lyssnat på honom de senaste åren. Men han är den enda jag inte kan tänka mig att aldrig få lyssna på igen.
Om jag fick ändra tre saker med mitt utseende skulle jag...
ge mig själv flawless hy, lockigt hår och nättare fötter. Hatar mina fötter.
Om jag skulle byta jobb i morgon skulle jag...
kunna tänka mig att ha någon slags egen verksamhet som var en kombination av en yogastudio och café/affär med ekoprodukter och bara veganska bakverk. Hatar att ha så lite (ibland inga) valmöjligheter när man går på café.
Om jag hade en superkraft skulle det vara...
osynlighet. Lol, typiskt introvert. Men tänk vad mycket man skulle kunna göra då!
Om jag hade fem miljoner skulle jag...
köpa ett hus med trädgård där Billie kunde springa omkring fritt och jag kunde odla örter och grönsaker, ta med hela familjen på en lång resa till något fabulous ställe, åka till alla ställen jag drömt om att se och ja...det är är väl typ det.
Om jag fick byta ansikte med en kändis skulle jag...
välja antingen Léa Seydoux eller en ung Winona Ryder.
Om jag kunde spela ett instrument jättebra...
skulle jag vilja vara gitarrmaestro. Kan ju spela lite gitarr, men det vore så kul att kunna dra till med ett superinvecklat stycke med massa fingerpicking och imponera på folk. 
Om jag var tvungen att bo i en annan stad för resten av mitt liv skulle jag...
säga sayonara Finland och flytta till valfri engelsk ort med gamla stenbyggnader, mycket grönska, kuperat landskap och nära till vatten.
Om jag bara fick äta en rätt varje dag resten av veckan skulle jag...
definitivt välja något med pasta. Kanske lasagne. Jo, lasagne!
Om jag var tvungen att vara otrogen med någon skulle jag...
inte rynka på näsan åt Tom Hardy precis. *hest gubbskratt*
Om livet tog slut på söndag skulle jag...
antingen säga "jaha" och fortsätta kolla på Broad City eller få en panikattack och spendera mina resterande dagar skakandes och gråtandes med familjen. Skulle definitivt inte vara en av de där personerna som gör det mesta av sin sista tid och typ gör en massa resor och ordnar en gigantisk fest för alla de känner. 

Inga kommentarer :