02 maj, 2016

Huvudet ligger före

Vilken fin början på maj det har varit. Luften är mjuk och behaglig och solen värmer äntligen ända in i benen. Det var nästan sommarvärme när jag var ute och gick igår och jag fick snabbt ta av mig vantarna och öppna upp jackan. I mitt huvud är det också ljus och vår. Jag känner mig ganska lätt till sinnes just nu trots stundande förändringar (som jag aldrig varit bra på att hantera) och har stängt hjärnans mörka rum för den här gången. Hur länge det håller i sig vet man aldrig, men det är skönt med andrum. Tyvärr är resten av kroppen inte med på noterna utan knarrar och knakar fortfarande som om den stelnat efter vintern. Har haft problem med både knä, axlar och mage. Som tur är ska jag till en kinesiolog på fredag och hoppas att hon kan hjälpa mig med åtminstone en del av det. Första maj spenderade jag med familjen (alla högtider spenderar jag i regel med dem). Vi åt god mat och kollade på film och gosade/attackerades av katterna. Resten av min lediga tid har jag använt till att läsa och kolla på en hög nysläppta filmer. Ja och så har jag lyssnat på en massa George Harrison. Hela All Things Must Pass-albumet är guld! Rekommenderas å det varmaste.

Inga kommentarer :