23 april, 2016

Second hand-utmaningen

Såg att Ida hade gjort en utmaning som gick ut på att fota tre second hand-utstyrslar och kände genast att jag ville haka på. Älskar att fynda vintage- och loppiskläder och har en hel del i den kategorin hemma. På sistone har jag blivit lat och köpt mycket nytt, men jag ska verkligen försöka bli bättre på att kamma stadens loppisar innan jag lägger ut mångdubbelt på ett helt nytt plagg. Bra både för samvetet och plånboken. Ju.
1. Jeans med prickdekor. Fick dessa av Ellen som använt dem i en av AE:s modeshower med hållbarhetstema. Vet inte ens om jag provade dem, men de sitter som en smäck! Mycket bra.

2. Denna klänning köpte jag i en vintagebutik i Hesa för ett par år sedan. Gjord i Finland på 70-talet = quality! Kortade den i vintras för att få mer användning för den. 

3. Trots att jag i princip aldrig använder den här klänningen är den min favorit av alla plagg jag äger. Ballongärmar, kortkort och neonfärger i ett och samma plagg kan lätt bli överväldigande, men det är något med den som jag bara älskar. Gissar att den är gjord på sextiotalet, men den är i hur bra skick som helst.

(På tal om second hand så är överkastet ni ser i bakgrunden tillverkat av min gammelfarmor. Det är supertungt och vackert och helt perfekt. Är alltid förundrad över handtillverkade saker eftersom jag själv inte ens kan sticka en rak halsduk.)

Bonus! Min bästa låt just nu:


George Harrison - Run Of The Mill

Inga kommentarer :