09 maj, 2016

Mishmash


På sistone har jag:
◦ varit på vernissage för att supporta kusinen som presenterade sitt slutarbete i formgivning
◦ gjort yoga utomhus med syrran
◦ varit på morsdagskaffe
◦ haft besök av pappa och A
◦ börjat meditera
◦ besökt en kinesiolog och börjat äta kosttillskott
◦ anmält mig till en yoga-workshop
◦ gråtit till en bok
◦ skrattat åt en film
◦ gått barfota i gräset

Jag har också kollat på en film med det bästa början jag sett på länge. Det här är filmens första replik:
"Imagine you're dead. Feel yourself go numb. Start with your fingers. Move to your hands...your wrists...right on up to your elbows. Everything is dead. If we can imagine our own deaths but still manage to come back to life, then it proves that we can survive anything. Now, don't be afraid. Own the moment. If you're in control, then the chaos will happen around you and not to you." 
- Caleb Fang, The Family Fang

Ska använda mig av detta knep imorgon (om det behövs) när jag ska på inträdesprov.

2 kommentarer :

Unknown sa...

Lycka till imorgon! ��

Amanda sa...

Åh spännande! Lycka till och ha så kul! /Amanda