20 juni, 2016

Sommarläsning


1. Vilka 5 böcker bara måste hinna läsas i sommar?
Försöker att inte blanda in måsten när det kommer till läsning. Det gör det så väldigt mycket tråkigare. Men här är fem böcker jag gärna skulle vilja läsa snarast möjligt:
1. Mr. Splitfoot av Samantha Hunt
2. Marrow Island av Alexis M. Smith
3. The Country of Ice Cream Star av Sandra Newman
4. Everything, Everything av Nicola Yoon
5. Grief Is the Thing With Feathers av Max Porter

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Stål av Silvia Avallone. Till exempel. Men jag läser i princip aldrig böcker som jag "borde" läsa. Det går bara inte.

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
På något myggfritt, varmt ställe i lagom skugga.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
Hemma i sängen. Alltid.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Svårt att säga eftersom jag inte har en aning om vad jag kommer läsa. Har flera olästa böcker av Neil Gaiman att se fram emot och han har inte svikit mig hittills - så kanske något av honom.

6. Vilken bok borde alla läsa i sommar?
Rekommenderar böckerna om Cormoran Strike av Robert Galbraith (aka J.K. Rowling). Mycket välskrivna och spännande! Kan också tipsa om Jennifer Dubois ifall man inte läst hennes böcker. Båda hennes hittills utgivna böcker är några av de bästa jag någonsin läst.

7. Strand eller hängmatta?
Hängmatta.

8. Deckare eller roman?
Roman.

9. Favoritgenre?
Är superdålig på att bedöma sådant. Gillar dock fiktion mer än fakta och dras alltid till böcker med thriller-element. Gillar också magisk realism, fantasy och i viss mån historical fiction. Typ så.

Inga kommentarer :