26 juni, 2016

Semester och midsommar


This moi har semester nu fram tills skolan börjar i höst. Jobbade min allra sista dag på dagis i torsdags och cyklade hem med gråten i halsen. Kommer sakna barnen och rutinerna jag vant mig vid, men tyvärr är det omöjligt för mig att jobba kvar om jag ska komma vidare i livet. Har tagit det mycket lugnt under min ledighet hittills, men midsommar spenderade jag faktiskt med folk (gasp!) i min egen ålder (double gasp!). Vi spelade kubb och diverse avarter av detsamma, grillade, blev myggbitna, åt tårta och satt ute tills solen gick ner. Tog tre väldigt tveksamma bilder under hela kvällen som jag nog avstår från att lägga upp här. De ovanför är från tidigare idag när jag och syrran var på båttur med mamma och Filip. Det var 20+ och sol när vi startade, men en bit ut var det totaldimma och blåsigt. Vi hittade dock en solig plats att äta på till slut och satt och värmde oss där ett tag. Nu är mitt hår helt galet och risigt och hela jag doftar hav och solkräm.

Inga kommentarer :