21 augusti, 2016

Aldrig/alltid

Vad skulle du aldrig...

Äta? Rått ägg, inälvsmat.
Dricka? Förutom uppenbara saker som är giftiga/hälsofarliga; energidryck.

Skoja om? Sådant som är sårande/sexistiskt/rasistiskt.
Ha på kroppen? Päls.
Vilja uppleva? Krig är väl det uppenbara svaret. Skulle heller inte vilja drunkna. Det är typ det värsta sättet jag kan tänka mig att dö på.
Kunna arbeta med? Som sjukskötare. Svimmade nästan en gång när min bror låg på sjukhus och fick en kanyl justerad. Har inte egentligen obehag för blod eller kroppsvätskor (annars skulle det vara svårt att jobba på dagis), det är tanken på vener och artärer som är obehaglig.
Säga nej till? Eftersom jag är en "svår" person (källa: många) skulle jag säkert säga nej även till fina saker om jag var på det humöret. Ibland vill jag liksom inte göra något/ha något. Men oftast tackar jag inte nej om jag erbjuds godis eller...ja, det var väl det. Skulle förstås aldrig tacka nej om någon mot förmodan ville skicka hem böcker helt gratis åt mig, men det är ju inte något som kommer hända. #killthedream
Googla? Djurplågeri. Börjar gråta så fort jag ens råkar scrolla förbi en nyhet om djur som blivit misshandlade eller dödade.
Göra offentligt? Vet inte. En sak som jag skulle vilja kunna är att sova bland folk. Kan inte sova på flygplan/bussar/tåg etc. och om det är en lång resa blir det ganska jobbigt.
Blogga om? Sånt som inte intresserar mig. Skulle heller inte hänga ut min familj.

Vad hittar man alltid/ofta...

På ditt skrivbord? En hög olästa böcker, en vissen blomma, 10-15 nagellack och räkningar.
Under din säng? Billie.
I din jackficka? En nyckelknippa och min telefon.
Bakom din kylskåpsdörr? Havremjölk, tomater, gurka, grönsaksbuljong, ketchup, margarin, havregrädde, spenat, apelsinjuice.
Vid sidan av ditt handfat? Tvål, hårprodukter, en kam, en plattång, tandborste och tandkräm.
Högst upp i din bokhylla? Böcker?
Längst ner i din tvättkorg? Ett par gardiner som legat där säkert ett år.
Framför näsan på dig? Datorn eller en bok.
I dina tankar? Egoism och ångest.

Inga kommentarer :