21 oktober, 2016

I osynk

Min kropp och mitt psyke verkar inte riktigt vilja synka just nu. Mådde så himla dåligt psykiskt hela sommaren, men nu när det jämnat ut sig börjar kroppen krångla istället. Har haft magkatarr flera gånger de senaste veckorna, huden är superreaktiv och krånglig och jag har fått jaga en läkare i en vecka för att få svar på om mina hormoner är i obalans eller inte. Alla yttre tecken tyder på att jag är stressad på gränsen till utmattning, men varför känner jag mig inte så då? Fattar inte vad som är på gång. Även om jag inte känner mig stressad nu kommer jag säkerligen bli det så småningom av alla dessa besvär.
Mina veckor som vikarie är över nu också så nu får jag bara vänta på att höra om några fler tillfällen uppenbarar sig. Till dess är det det gamla vanliga schemat som gäller, bara i lite varmare kläder. Fryser typ hela tiden redan.

Inga kommentarer :