01 november, 2016

Klein å tröitto


(Lilla Jeppis har ju gått och blivit med H&M. Det första jag såg när jag klev in i butiken var denna gråa hoodie och eftersom jag sökt en sådan ett tag slog jag till direkt.)

Vikarierar som dagistant igen den här veckan och är redan efter två dagar trött i hela kroppen. Huvudet orkar med hur bra som helst (som tur är), men alla mina muskler skriker som efter ett hårt träningspass. Gissar att det beror på en kombination av pre-influensa (damn you, dagisbakterier!) och vinyasa flow-passet jag var på igår. Ändå orkade jag baka en paj ikväll att ta med som lunch imorgon och dessutom hämta ut en efterlängtad bok på bibban (nya Liv Strömquist!). Nu måste jag bara tvinga mig i duschen också innan det är lights out. Att duscha är så himla skönt i stunden, men det är allt det där krånglandet efteråt (smörja in torr kropp, tvätta bort smink, låta håret torka) som gör det jobbigt. Om jag ändå bara fick somna precis nu och sova typ ett dygn...

3 kommentarer :

Unknown sa...

Där liknar du ju din Syster! Eller vem det nu är som liknar vem egentligen. :)
Borde pröva mig på lite yoga moves, är stel som en pinne ( i och för sig så har jag typ alltid varit det, men blir ju inte smidigare av sig själv direkt)
Tips på yoga för beginners kanske? :)

Creative Momone sa...

Även om du känner dig " klein å tröitto" så är du ju i rullorna nu. Du jobbar, du tränar, du umgås och du mår bättre än på länge. Är så stolt över dig! ♥

Unknown sa...

Caroline: Hehe, tycker du det? Vi verkar bli mer och mer lika varandra ju äldre vi blir. :)
Det finns en massa bra yoga för nybörjare på youtube! Bara att rulla ut mattan och följa med. Många som precis börjar med yoga verkar gillar Yoga With Adriene. Hon har ett passligt tempo och fokuserar mer på att det ska kännas bra än att positionerna ska vara 100% korrekta. Så kanske det vore något?

Mamma: Jo, det är ju sant. Och efter att jag fick vila en dag så var jag igång igen, så nog är det ju på bättringsvägen. :) Tack mamma <3<3<3