05 november, 2016

I ain't afraid of no ghosts.

Ett litet urval av alla de filmer jag sett på sistone:
A Bigger Splash ★★★½☆☆
Framför allt en mycket snygg film, men också ett bra porträtt av vänskap och kärlek och avundsjuka. Plus: SWINTON! ♥
Ghostbusters ★½☆☆☆☆
Jag gillar i princip alla skådisarna inblandade i det här projektet, men tyvärr hade de ett mycket bristfälligt manus att jobba med och det fanns inte en chans för dem att lyfta det. Ville verkligen att den skulle vara bättre än vad recensionerna gjort gällande, men det blev snabbt tydligt att en hel del av kritiken var befogad (dock inte alla de extremt misogyna kommentarer som fyllt kommentarsfälten sedan projektet tillkännagavs). Så oerhört synd. Det hade kunnat bli så mycket bättre.
My Blind Brother ★★★☆☆
En indie-komedi som handlar om två väldigt olika bröder som blir kära i samma tjej. Den ena är en blind lokalkändis som är dyrkad av sina föräldrar och den andra en lat tv-älskare som alltid fått stå i sin brors skugga. Rätt förutsägbar, men ändå rolig och charmig och värd att se.
Indignation ★★★☆☆
Baserad på en en bok av Philip Roth. Har aldrig läst honom, men det kändes som en typisk medelålders mans story. Resonerade inte särskilt mycket med mig. Gillar ju inte pretentioner, som ni vet. Helt okej ändå.
Elle ★★☆☆☆
En märklig fransk thriller som handlar om något slags våldsamt sexuellt spel som går alldeles för långt. Inte min kopp te - och jag älskar ju ändå thrillers!
Howards End ★★★☆☆
Har sett om ungefär ett dussin kostymdramer de senaste veckorna och hittade även några nya att ta mig an - bland annat denna moderna klassiker. Lite väl långsam för min smak ibland, men annars välspelad och rolig och vacker.

Inga kommentarer :