31 december, 2016

Den traditionella årssummeringen


Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?

Tror inte det.
Vilka länder/städer besökte du?
Helsingfors. That's about it.
Vad var din största framgång 2016?
Att jag kunde börja ta emot vikariat och fick riktig lön för första gången på många, många år. 
Bästa köpet?
Alla böcker. 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Min familj och varenda möte jag haft med en katt.
Och ledsen?
Jag själv. Att moffa varit så sjuk. Tidens förgänglighet. 
Årets låtar?
Dessa är några av mina mest spelade låtar enligt Spotify:

Har lyssnat på svinmycket George Harrison, Warpaint, Flo Morrissey och Nirvana detta år.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Överlag var jag nog gladare, med det förde å sin sida med sig ångest och oro över att jag nu måste börja göra förändringar i mitt liv, vilket är det svåraste jag vet.

Favoritserie?
Broad City
, Fleabag, The Missing, Difficult People och repriser av gamla trotjänare som Seinfeld och Friends.

Bästa filmen?
Room
, What Ever Happened to Baby Jane?, Warrior, Florence Foster Jenkins och Wait Until Dark.

Bästa boken du läste i år?
Detta har jag redan skrivit om i inlägget under, men upprepar ännu en gång: Neverwhere av Neil Gaiman.
Bästa matupplevelsen?
Hemgjord pizza. 
Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Mådde svindålig på min födelsedag och hade bara tänkt ligga hemma och inte träffa en enda själ, men så fick jag besök av mamma, mommo och moffa som hade med sig kaffe och ätbart, så lite firande blev det ändå. 
Är det något du saknat år 2016 som du vill ha år 2017?
Vill börja dansa balett, vill bli certifierad yogalärare, vill resa någonstans (vartsomhelst - Sverige duger bra), vill göra mer saker som är värda att minnas.

Nyårslöfte?
Mera yoga, mindre ångest.

Högsta önskan just nu?
Bara att allt blir bättre.

Inga kommentarer :