09 januari, 2017

Stillestånd

Vi är inne på andra veckan på det nya året och ni kanske undrar vad jag företagit mig under denna tid. Svaret är: inte så mycket. Jag har gjort yoga nästan varje dag, druckit en hel del smoothies (men också ätit pizza och godis (swings and roundabouts)), tittat på de första tre säsongerna av Sherlock för att förbereda mig för säsongspremiären, sett ett halvdussin filmer, läst ut Amerikanska gudar av Neil Gaiman, läst ut Middagen av Herman Koch, bokat en tatueringstid, köpt en ny telefon, tränat på att gå ner i spagat, hittat det ultimata receptet på hälsosamma kokosbollar, varit vaken alldeles för sent, sovit bort halva dagen, lufsat omkring i mjukiskläder och annat som inte precis kommer hamna i historieböckerna. På kvällarna drabbas jag alltid av en sån oerhörd förändringslust och ett mod som det inte syns ett spår av nästa morgon. Jag önskar att det fanns något sätt att hålla kvar vid den känslan, men har inte hittat något ännu. Vill verkligen slippa att fira in 2018 med en axelryckning och en känsla av att det kvittar. Det gör det visserligen i viss mån, men eftersom vi nu gör en så stor sak av att just den sista december är en brytningspunkt borde man kanske ta vara på det. Glömma det som varit och gå vidare. Ja, inte bara vidare, i mitt fall, utan uppåt. Jag har mycket höjd att ta igen för att hamna ens på marknivå.

Inga kommentarer :