10 december, 2016

I mitt badrumsskåp ♡ pt. II

Jag har blivit lite av en skönhetsnörd på senare år och ju djupare ner jag dyker i beautyträsket desto mer pengar lägger jag (gladeligen) på syror och masker och serum. So many products, so little time! Jag har dessutom turen att ha en syster som studerar till kosmetolog så jag har alltid någon att diskutera med och fråga ut om nya produkter och hur man bäst använder dem. Det är underbart att ha någon man kan nörda loss med fullständigt i ämne. Planerar att utnyttja hennes kunskap i många, många år framöver.

Några produkter som relativt nyligen fått flytta in i mitt badrum ser ni ovan. Först ut är ett helt vanligt rosenvatten från Flow som jag använder som fuktgivande toner. Jag har använt alla möjliga olika ansiktsvatten i mina dagar, men jag gillar rosenvatten bäst för att det bara innehåller en ingrediens och doftar gott. Nummer två är Longwear Blur Foundation från Lumene som är perfekt nu på vintern, eftersom den känns lite fuktgivande. Den ger ett jämnt resultat, blir inte kakig och kostar inte så mycket heller. Dessutom innehåller den SPF 15! Tycker verkligen att Lumene blivit ett märke att räkna med de senaste åren. Nummer tre är ett fuktgivande serum från Estelle & Thild. Jag har inte använt något från det märket förut, men när min hud höll på att krackelera av vinterkylan slog jag till. Tyvärr räcker detta serum inte till för min uttorkade hud, men jag tror att det kommer funka bra när jag skaffat en fetare fuktighetskräm att lägga ovanpå. Den jag använder nu är alldeles för klen. Den sista och bästa produkten är den superhajpade Skin Perfecting 2% BHA Gel (finns också som liquid och toner) från Paula's Choice. Den. är. så. bra. Den gör huden superlen och mjuk, minskar antalet finnar och får finnar som lyckats få fäste att läka snabbare. Har bara använt den en månad ungefär, men känner verkligen att den gjort stor skillnad för min hud. Använder den varje kväll efter rengöring, före serum. Rosenvattnet har jag köpt i en hälsokostaffär, foundationen och serumet på Emotion och gelen från Paula's Choice på Skincity.

Mera skönhet finner ni här och här.

Inga kommentarer :