11 mars, 2017

Lundagård

Jag och mamma gick en stund på stan idag för att kolla in popup-saluhallen i stadshuset och det nyöppnade Lundagård, som är en inredningsbutik med både nytt och gammalt, smått och stort. Det visade sig var en riktig guldgruva både inspirationsmässigt och habegär-mässigt och jag kom därifrån med två nya (gamla) blusar som jag blixtförälskade mig i. Kläder är en av mina största svagheter och om jag blir kär i ett plagg kan jag nästan aldrig låta det hänga kvar, trots att jag sällan/aldrig egentligen behöver det. Nåja, alla har vi våra svaga punkter och vackra, gamla kläder råkar vara min (vid sidan av böcker).

Den första blusen är av tunn, tunn bomull och täckt av tusenskönor. Den har ballongärmar, vilket råkar vara min favoritärm (ja, jag har en favoritärm), och sitter som en smäck. Älskar kragen lite extra mycket. 

Den andra blusen är silverskimrande och prickig av små, små blommor. Den har också ballongliknande ärmar och ger en lite poweraxlar. Den är vid och mjuk och så jäkla fin. Är glad över att ha två nya favoritplagg som jag kan inviga våren med och förhoppningsvis få användning för i många år framöver. Om ni har vägarna förbi Jakobstad, se till att besöka Lundagård för lite inspiration och good vibes! Nu: matdags och nyaste avsnittet av Big Little Lies.

1 kommentar :

Creative Momone sa...

Såå fina dina nya blusar. Känns så skönt att du mår bra och är på spåret igen! Vi kämpar tillsammans och vi ska se till att dina yogalärardrömmar blir verklighet. Tack för igår <3