17 augusti, 2017

Nytt i lägenheten

Håller på och byter ut de flesta av mina möbler en efter en. De som jag har nu är nästan alla sådana jag fått av släktingar och trots att de har tjänat sina syften väl är de inte nödvändigtvis sådana jag hade valt att köpa själv. Tidigare har jag varken haft råd eller känt något intresse av att lägga pengar på inredning, men i och med flytten har det plötsligt blivit viktigt för mig att ha ett ställe som känns som jag. Jag vet att det kommer att bli tumultartat rent känslomässigt under hösten när jag börjar min utbildning och då kan det vara bra att ha en fysisk plats som är lugn och hemtrevlig och trygg.



Det första köpet är den vita och grå byrån som syns här ovan. Jag köpte den på rea från Ellos (tyvärr är den slutsåld i denna kombo nu) och gillar den skarpt. Det andra köpet är bordet och stolarna på första bilden. Jag gick en runda på Åldringsvännernas loppis igår och hade väl inte egentligen tänkt köpa något, men så fick jag syn på pinnstolarna och kunde inte lämna kvar dem. Så nu har jag ett persikofärgat matbord och typ inga pengar. Färgen kommer jag åtgärda redan i helgen eventuellt och pengarna...ja, sådant brukar lösa sig på något sätt.

Inga kommentarer :