04 april, 2015

Påsklördag

Påsklördagen (eller heter det påskafton?) firades i år hemma hos mamma och Filip. Jag hade läppstift och flätat hår. Det var skönt att komma bort från lägenheten ett tag, eftersom jag spenderat hela långfredagen med näsan i en bok. Alltså verkligen h-e-l-a dagen. Kunde knappt urskilja ord där mot kvällskvisten + att jag nu har läst ut Pandemonium och blir tvungen att vänta i flera veckor innan jag kan lägga vantarna på uppföljaren. Gah.

Vi åt mignonägg till efter-efterrätt, men först blev det en massa fisk, kikärtsgryta och halloumisallad som mamma fixat. Och så glass till kaffet. 

Mommo och moffa var också med. 

Mamma berättar något viktigt.

Billie chillaxade mest och fick komma hem med mig när jag åkte. Nu ligger hon och sover i en stol och är mycket nöjd.

Kajsa höll sig undan största delen av tiden, men ville gärna sniffa lite på ett ägg. Det var ej populärt.

Och här sitter mina småsyskon (som inte är så små) och ser ljuva ut. Fanny och jag tog en promenad på eftermiddagen för att få sträcka lite på benen och nu har jag några timmar kvar av dagen att fylla med yoga, läsning och kanske en film. Inte så dåligt. Glad påsk!

Inga kommentarer :