15 juni, 2015

Isn't it strange, to create something that hates you?

Ligger superefter med filmuppdateringarna, men whatevs. Här är några (alla rätt dåliga) jag såg för en månad sedan:

Ex Machina ★★★☆☆
Långsam och en aning ofokuserad, men ändå tillräckligt spännande för att behålla mitt intresse. Den har fått extremt bra kritik, men tyvärr ligger ämnet (artificiell intelligens) totalt utanför min intressesfär och det bidrar säkert en hel del till det relativt låga betyget.
Focus ★★☆☆☆
Så fort jag läste beskrivningen av Focus visste jag hur den skulle sluta. Innan jag satte igång den gick jag igenom i huvudet hur jag trodde att ploten skulle se ut och jag hade rätt i det mesta. Helt okej underhållning, men inte mer än så.
Project Almanac ★★☆☆☆
Project Almanac är ett enda långt plot hole och det stör mig något oerhört. Fattar att det är svårt att få ihop det när det gäller tidsresor, men någon måtta får det ju vara.
Kingsman: The Secret Service ★★☆☆☆
Bleurgh, orkar inte med fler agentfilmer. Särskilt inte om de försöker vara roliga, men misslyckas och inte skapar någon känsla av fara eller spänning överhuvudtaget. Passar nog bäst för tonårskillar.
Stockholm, Pennsylvania ★★☆☆
Handlar om en tjej som blivit kidnappad som barn och som mirakulöst, efter 17 år, hittas och återförenas med sin familj. I ett försök att vara suggestiv snuddar filmen enbart vid vissa saker som man gärna sett mera av och gör märkliga hopp i tiden. Ena sekunden ser allt ut att vara på rätt väg, i nästa har någon totalt ändrat personlighet utan att man får någon förklaring. Saoirse var bra som vanligt dock, likaså Cynthia Nixon.  
Every Secret Thing ★★☆☆☆
Vad ska jag säga? Det fanns potential, men försöken till twists and turns och spänning föll platt. Meh - är vad jag känner. 

Inga kommentarer :