15 maj, 2016

Just nu

Tänker jag på:
Hur framtiden ska bli. Hur jag ska klara mig ekonomiskt i sommar. Om jag orkar duscha ikväll eller inte.

Tittar jag på:
Pausade faktiskt precis en film för att hämta ett glas vatten och skriva detta. Kollar på The Devil's Advocate - en 90-talsklassiker med den evigt unga Keanu Reeves i huvudrollen.

Läser jag:
Om du vågar av Megan Abbott och en bok om ayurveda.

Planerar jag:
Att gå igenom alla mina sparade pins på recept jag vill prova och laga åtminstone tre av dem nästa vecka.
Har jag på mig:
Tränings-bh och yogabyxor. Har inte orkat byta om efter dagens session med syrran.

Lyssnar jag på:
Mycket podcasts som vanligt. Just nu gillar jag Mellan raderna och Veckans bläcka! lite extra.
Äter jag:
Mycket ugnsrostad batat. Har alltid trott att jag inte gillar det (tycker inte om sötma i mat), men det visade sig att jag hade fel. Så nu lagar jag batatfranska, rostade kikärter och en sallad på det jag har hemma åtminstone en gång i veckan. Gott!

Vill jag ha:
Balans i kroppen. Båda utanpå och inuti. Vill få ordning på magen och hormonerna och hyn.

Ser jag fram emot:
Vågar inte se fram emot saker. Med en historia av ångest och inställda planer är jag tyvärr fortfarande mycket försiktig med att bli för peppad när jag planerar något. Ifall det inte blir av.

Inga kommentarer :