14 september, 2016

Fem filmer jag ser fram emot


La La Land
Musikaler är definitivt inte allas piece of cake, men jag är inte en av dem. Jag kan inte säga att det är min favoritgenre på långa vägar, men jag ryggar inte tillbaka för dem heller. Om en musikal är gjord med finess kan den vara riktigt, riktigt bra. Denna ↑ med Ryan Gosling och Emma Stone i huvudrollerna verkar mycket lovande.


The Girl on the Train
Baserad på den bästsäljande boken med samma namn som jag och halva världen läste förra året. Thrillerfanatikern i mig får höjd puls bara av att tänka på denna filmatisering. Gillar rollbesättningen också.


Tulip Fever
Romantik på 1600-talet med Alicia Vikander i huvudrollen - ja tack.


Manchester by the Sea
Ett familjedrama som rör sig kring en fabror som blir tvungen att ta hand om sin tonåriga brorson efter att pojkens far dör. Casey Affleck och Michelle Williams spelar huvudrollerna och jag är ett fan av båda. Man förutspår redan nu att den kommer att få en hel del Oscarsnomineringar.


Fantastic Beasts and Where to Find Them
Surprise, surprise - något Harry Potter-relaterat släpps och letar sig, föga förvånande, in på min lista. Precis som miljontals andra ser jag fram emot att få dyka in i magins värld igen i vinter. Hur många magiska filmer och tv-serier som än görs verkar inget kunna mäta sig med det som J.K. Rowling skapat.

Ps. Har en lista med sextio filmer jag vill se det kommande året eller så, detta var bara ett litet (mycket svårt) urval.

Inga kommentarer :