25 februari, 2017

Efter stormen


Efter gårdagens snöyra och kaos var det skönt att mötas av solen idag och dessutom känna att den värmer. Jag låg och läste ett par timmar i sängen innan jag steg upp och skippade frukosten för att gå rakt på lunchen. Är inte förtjust i att äta så mycket på morgonen ändå så det var ingen stor förlust. Var sedan en sväng till biblioteket för att lämna tillbaka några böcker. Såklart kunde jag inte låta bli att låna lite nytt på samma gång. Behövde jag nya böcker att läsa? Nej, verkligen inte. Har redan ett tiotal olästa böcker därhemma, men man gillar ju att ha valmöjligheter. Just nu håller jag på med Roxane Gays Bad Feminist och gillar den hittills. Näst på tur står tegelstenen och, vad det verkar, ångestboken #1 Ett litet liv av Hanya Yanagihara. Hoppas verkligen att den fängslar mig lika mycket som den gjort de flesta andra, annars kan det nog bli oöverstigligt att ta sig igenom över 700 sidor. 
Är inne i en mycket bra period just nu. Går bara runt och ler som en fåne åt allt och alla. Vet inte vad det beror på, men omfamnar det likaväl. Har planer inför hösten som jag verkligen hoppas går i lås - om de gör det har jag några mycket spännande år att se fram emot. Har några dagars inplanerat jobb nästa vecka (har fått jobba massor i jan-feb), men utöver det tänker jag bara yoga och läsa och vältra mig i mitt eget välmående. Man måste ju passa på när det väl slår till, tänker jag.

Inga kommentarer :